Fingertoppskänsla

Fingertoppskänsla är något varenda människa bör ha. Nu är det så att det inte är alla som begåvats med denna känsla.. dessa människor har säkert något annat som gör dom unika.. dom kanske är jättebra på att spela poker eller nåt annat. Monopol kanske.
Men fingertoppskänsla har jag iallafall som fan.
Den behövs när man håller på och ska envisas med att klippa sitt eget hår som jag gör. Visst, man kan använda spegel.. vilket jag också gör.. men det hjälper ju sådäär när man ska hålla på o klippa bak i nacken och.. jaa.. där bak så att säga. Det är där fingertoppskänslan kommer in i bilden.. bokstavligt talad fingertoppskänsla.. man måste känna exakt hur man ska klippa o grejer.

Och personer som känner mig vet att mitt hår inte ser ut som en freaking katastrof.. alltså konstaterar vi härmed att min fingertoppskänsla är rätt så på topp. Yayness ! :-)


Händelser i korthet.

Träffade kusiner idag för första gången på 4 respektive 7 år. Asnice och roligt.

Pratade med Sofie för första gången på väldigt länge.

Städat rum som fan !
Kentkonsert utsåld, ska fixa biljett på extraspelning.

Spel-Elias har kommit fram mer och mer på sistone.. musik-Elias lite nedtonad men ändå stabil.
Börjat lyssna en del på Florence Valentin.
Börjat lyssna en del på 80-talsmusik, mest Kate Bush - Hounds of love.

Ska till Tobbe imorgon.

Träffa Kitty på måndag.


Godnatt.


Armhävningar

Armhävningar är så jävla överskattat.
Men det är typ det roligaste jag har att hitta på just nu.. nästan iallafall.. har inga hörlurar så jag kan inte lyssna på musik eller spela på datorn.. för då vaknar föräldrarna.

Kan inte spela TV-spel där uppe.. inte med ljud iallafall.. för då vaknar nyss nämnda föräldrar igen.


Menmen.. det är ju kul att man kan göra mer än en armhävning iallafall.. haha som linnie.. hon kan en ^^
Nej förlåt. Jag menar inget illa mot linnie liksom..faktiskt.
Jaja.. 60 blev det, heja heja.


Linnie är snäll ibland, även om hon inte har gett mig en födelsedagspresent på 2 år. Det är lite trist faktiskt.. trist inställning linnie ! FYFAN.


Senare idag ska jag in till stan och handla lite.. hämta ut min nya mp3spelare.. eller ja, mediaspelare kan vi väl kalla den eftersom den kan spela videofiler också.. men iallafall, jag ska hjälpa stackarn ut från webhallens mörka fängelsehåla och hem till mig. Den kommer bli så glad så. Och en ny jacka ska jag köpa. Snygg som fan.. på HM.. 300 .. me loves it already. Ska kika lite på megastore & EB games med.. alltså bör jag nog gå upp vid 12 imorgon helst.. eller fan.. 11 ! Blir nog bäst.. måste duscha o grejer.. himla tjat med allt sånt där. Platta hår o grejer.

Yeahyeah. Mer imorgon sötnosar.


Juliafton

Nu kanske ni tror att det där i'et i rubriken inte ska vara där ?
Någon tror säkert det.
MEN!
HAHA. Nu är det så att det ska vara där som bara fan. Det bor där om inte annat. Ni får ge er på mig ifall ni misstycker.. för i'et ska vara där.

För idag har jag varit och hämtat ut paket på posten.
Playstation 2 + 4 spel.
Därför är det juliafton idag.
Och så fick jag paket i brevlådan också ! Det bara haglar presenter över mig. Vad har jag gjort liksom ? Jo, jag har handlat på internet. Då får man paket. Det är ju mycket roligare att få paket liksom.. paket är kul även om man betalar själv !

På posten hämtade jag som sagt PS 2.. spel, 24: The Game, Shadow of the colossus, Final Fantasy X & Pikmin [GC]. Sen i brevlådan fick jag en dvd. Eller 3 i 1. Matrix collection med alla tre filmerna ! Sen så ett spel som heter Obscure.. det verkar läskigt så det är inte ens säkert att jag vågar spela det.. men bra kritik har det fått.. men läskigt som sagt.. och billigt var det så jaa.. :)

Annars så gör jag inte så mycket om dagarna.. bortsett från att få paket.
Jag läser två böcker just nu. 

Dead run & Harry Potter and the Deathly Hallows. Två mycket bra böcker. HARRY DÖR !
Haha nej.. eller.. jag vet inte.. jag har bara läst typ 6 kapitel hittills.. 500 sidor kvar liksom.. han kanske klarar sig pojkvaskern. Det vet jag inte ännu.. men jag tänker inte avslöja nåt när jag väl vet heller.

Min blogg är härmed Harry Potter-spoiler-fri !

Imorgon eller på fredag får jag förhoppningsvis några skivor jag beställde häromdagen också.. det rapporterar jag om när jag väl har dom i handen.. händerna.. eller jaa, knät kanske, så jag kan skriva samtidigt.


Sitter och lyssnar på Charlottes mix-cd nu.. hon har inte fått den ännu.. måste ta och träffa henne nån dag snart.. men det är en väldigt trevlig skiva.. hoppas hon gillar den med sen..
Darren Hayes - Something in the sky just nu. Bra som fan.
http://neonbird.com


Sen ska jag nog ut och cykla litegrann.. har cyklat massa på kvällarna senaste dagarna.. så jävla skönt.. det finns nog nästan inget skönare än att cykla.. jag älskar att cykla. Och min nya cykel är jättebra ! Blå och fin. Blå och vit och silvrig och så.. ni ska se den.. fin. Och bra. HAHA, jag älskar min nya cykel ! :)

Aja men.. liten update om sommarlovslivet bara sådär.. återkommer väl om det är nåt.
Hej på er.

Gör gärna lite smygreklam för min blogg på.. överallt. Gör det bara :) Då blir jag glad och ni med, jag lovar.

PUSS på er :)

neonbird.com

Jag har vikt mitt livs första papperssvan precis nu.
Den blev faktiskt jättefin och jag ska sätta ut den i stan eller på tunnelbanan imorgon ! :)

Gå bara till hemsidan i rubriken så förstår ni bättre.
Även om jag känner att jag är rätt ensam med att promota 'the neon bird' så ska jag fylla hela Stockholm ändå !
Ohyes.

http://neonbird.com

Do it !

Linnie

Jaha. Här sitter jag och äter glass med oboy och mjölk. Det är så jävla gott så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.. det blir liksom som.. glass med chokladsås & oboy fast i ett ! I en enda skål !
Man skulle haft nån maräng och nån banan i också.. mucho grande gott då !

Mwaha!

Meniallafall. Nog om mina efterättsvanor. Dom får vi utforska tillsammans någon dag.. skriv och föreslå ett datum bara så ska vi se ifall jag kan då.

Ikväll har jag varit och sett Harry Potter tillsammans med Paula och en hel del andra från hennes bekantskapskrets.. tror vi var 10 stycken eller nåt åt det hållet.. närmare 10 än 4 iallafall.
Men filmen var hursomhelst väldigt bra tycker jag nu såhär efteråt.. åtminstone om man inte jämför med boken.. vilket man inte får/bör.. för det går inte att framkalla samma känsla i filmen som i boken. Men väl en annan jävligt trevlig känsla. Helena Bonham Carter som Bellatrix Lestrange var jävligt nice. Och.. hon.. vad hon nu heter.. kommer inte ihåg.. men Umbridge iallafall. Jävligt bra med. Andra halvan av filmen var nog lite bättre nu när jag tänker efter.. dom har ju klämt ihop början som bara fan.. och hela alltet.. längsta boken blev kortaste filmen.

HAHA. Mamma var så söt nyss när hon kom och visade sitt nya kort för ID-kortet på jobbet.. hahah, så stolt så.
Bästaste mamman ever typ !

Menääääääääähm.. jag får min lön den 25e.. då jävlar. Sen får jag 3600 25 augusti ! Det blir trevligt med.. det är lönen.. dom hade fuckat lite med att jag fyllde 18 o så.. då får man mer betalt. Det är nice.
Allt som allt ~17,000.
MWAHA! Glad som fan.
Jag ska ordna tidig julafton för mig själv.. juliafton.. fast det blir nog i augusti.. kräftskiva då. Ellernåt.. Fan.. får se.


Men.. jag vet att många har väntat.. Lovisa iallafall.
Jag tänker bara köra.

3, 2, 1.

3, vad betyder du för mig? JO, jag har 3 syskon.. i stigande ordning.. Linnie, Sebbe, Stoffe.. Linnea, Sebastian, Christofer. Stigande ålder alltså. Hm.. vad mer. Jag börjar 3an till hösten. Sista året på fryshuset. Fyfan. Charlotte fyller år 3e januari lite spontant sådär. Jag har INTE en 3-mobil. Trilogier över huvud taget är nice.. Star Wars, sagan om ringen, matrix, broken sword.. you name it liksom.

Okej.. 2. Jag fyller år den 22a.. två tvåor där.. mer 2 än så blir det inte. Håhå. HAHA.
Jag har 2 bröder & 2 föräldrar. Jag har bott på 2 ställen.. alltså.. haft 2 hem. Inte samtidigt, utan var för sig. Först det ena och sen det andra. Logiskt, eller hur?
Jag har gått 2 år på gymnasiet ;O

1. Siffran ett.. ETTAN förfan. Kör din grej liksom.
Jag har 1 år kvar på gymnasiet.. fantasin tar slut.. >_<
Jag tror inte ettan betyder såå mycket.. inte just nu iallafall.
Kanske senare..

Men nu ska jag gå och titta på tv.. först Mash & sen Conan !

Natti på er !

Outlet

Brasilien vann precis en fotbollsturnering för ovanlighetens skull. Copa America mot Argentina. 3 - 0 mot ett faktiskt favorittippat Argentina.
Bara att lyfta på hatten eller annan huvudbonad åt Brasilien. I mitt fall blir det väl mer nåt slags.. dra i håret-grej.
Men jag tror dom är glada ändå.
Baptista gjorde 1 - 0 målet. Han spelar i Arsenal ! Tänkte bara säga det.

Linnie kom hem från Arvika idag förresten.. jag var nere och mötte henne med min fina nya cykel.. den är rätt så ny iallafall.. knappt en månad gammal. Den tycker vi om. Jag älskar att cykla.. frihetskänsla som bara fan ! Att liksom svischa.. jaa, jag sa svischa, nerför värsta backen i hög fart.. man blir så jävla glad bara.
Men Linnie var sig lik iallafall, förutom det att hon pratar dialekt som fan nu den lilla.. haha, men det är ganska roligt faktiskt.. kul att lyssna på.. hon blir såndär när hon är borta för länge.

Annars så har jag precis städat lite vid datorn. Nattstädning kallar jag det. Det är ett fenomen. Och en ny grej för mig.. städat massa idag har jag.. vid datorn just.. öppnade chassit till datorn och jävlar vad dammigt det var där ! Dammsugning big time ! Och så fixade jag cd/dvd-läsaren när jag ändå var igång.
Men nu står datorn där öppnad och fin så man ser in i den.. blir ju väldigt bra luftcirkulation om man säger.. fläkten går inte på högvarv längre.. rätt nice.. den låter som fan i vanliga fall.

Gjorde en grymt bra blandskiva till Charlotte idag med !
Tänkte vara den där shyssta och härliga killen man bara vill känna och lista låtarna nu:


Jack's Mannequin - Holiday from real
Miles Hunt - Everything is not okay
Kamera - Fragile
Jack Drag - My favorite hole
Carpark North - Berlin
Lasse Lindh - En högerkrok och riktigt blod
Springhouse - For nothing
Third eye blind - Narcolepsy
Darren Hayes - Something in the sky
John Oszajca - Where's Bob Dylan when you need him ?
Kilowatts and Vanek - Kaliedoscopean eyes
Lostprophets - Can't stop, gotta date with hate
Lost Patrol Band - City of dead
Jack's Mannequin - Dark blue
Tribeca - Happy new year
Existensminimum - The knees
Good Charlotte - Face the strange
Darren Hayes - Who would have thought
Electric President - Insomnia
Iris - Unknown

Mina tips till er idag. Ladda ner.. eller köp.. vad somhelst.. så länge ni hör låtarna så blir det bra.

Annars såå.. är det inte så mycket just nu..

Jag ska INTE jobba idag ! FYFAN VAD SKÖNT ! MWAHA! Ååh.. slippa gå upp 6,20 ! Äntligen.. nu väntar jag bara på att pengarna ska komma den 25e juli.. då.. då blir det julafton för mig ! Sådetså.

Godnatt folk och andra.


Sista dagen

Min mp3 är död. Min 1 år gamla Creative Zen.. är faktiskt lite ledsen =( .. tror den dog av ett litet fall i morse.. ska göra en brottsplatsundersökning imorgon..
Som tur är slutar jag jobba imorgon ! Och när jag får min lön köper jag en ny.. samma märke men inte samma modell.. den senaste creative zen- spelaren.. dom är jävligt bra faktiskt.. 30 gb & stöd för massa olika ljudformat, video, foton.. fått toppbetyg av en hel del tidningar samt av kunder.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=71476

Den ska jag ta hand om som fan. Den ska liksom hålla i 100 år. Jag ska ha den när jag går med min rullator om 60 år. Då är jag 78. Jag ska alltså dö när jag är 118 år. Det blir nice. Och på begravningen ska jag ha musik i lurarna hela tiden. HAHA, ganska så.. läskigt.

Men som sagt, sista dagen på jobbet imorgon och jag är så jäävla glad. Ska bli så sinnessjukt jävla skönt att sluta.. slippa gå upp tidigt som fan om morgnarna.. göra vad man vill på dagarna.. vara uppe till sent sent på natten. 5 veckor sommarlov here I fucking come !

Imorgon kommer även uppdateringar om siffrorna jag inte har skrivit om ännu.. det är väl.. 1, 2 och 3 som ska få sina 15 minutes of fame.

Sen vill jag träffa Josefine.

Natti.

Den sista måndagen

The last freaking monday @ polisstation södermalm är slut. Borta. Finns inte mer.
One down, four to go.
Ska ta dom en efter en domdär.. dagarna..

Igår gick jag och la mig 3.
Somnade väl halv 4.

Upp som en sol med kramp ellernåt.

6:30.

Det var naaaaaaaaaaajz.

& värt det som fan.


Men.. jaa.. jag har inte tillräckligt mycket hjärnkapacitet just nu för att skriva nåt värsta långt eller så.. så jag hoppar direkt till fyran.

Hoppas den är redo på att jag hoppar till den.

WOPIDOO!



4 är hälften av TV-serien 24's namn. Om man delar den med den andra hälften så får man 2. 24. 24.

Många säger att 42 är meningen med livet.. men översättningen från uråldriga skrivter är fel. Och spegelvänd. På nåt vänster eller höger eller både och.


Meningen med livet är 24 & såklart .. Jack Bauer.


Darren Hayes har släppt 4 skivor.. det hade jag med på 5 också. HAHA. Så ni får hoppa baklänges o kika efter.


Tänkte skriva att jag har 4 dagar kvar på jobbet.. bra där liksom.

4 var ingen bra siffra right now.. kommer inte på någonting typ..
Usch på mig.. jag kanske gör det imorgon.. försöker nog då istället.

Natti.


Where does the unused love go

Fyfan vad skönt att veckan är slut.. arbetsveckan alltså.. man blir så sjukt trött av att arbeta.. men vet ni.. eller jaa, ni borde veta.. nästa vecka är min sista vecka !
JA ! Äntligen liksom. Äntligen så är det slut snart.. mitt sommarlov börjar snart.. WOHO !

Men ähm.. jag har lite saker att ta upp i bloggen idag.
Inte lika allvarliga som igår.. men ändå viktiga.

Vi börjar med det som hände på lunchen idag.. på mcdonalds.. tyvärr.. men döm mig inte förfan.. alla har ätit där nån gång, så vi åker dit för övervikt allihop ändå ! Ni ska inte tro att ni är så perfekta .. mwaha.

Men! Det var inte det jag tänkte säga.. utan.. på mcdonalds.. dom kör ju med såndär radio eller vad det kallas.. men hur ofta är det bra musik liksom? Alla tycker såklart olika.. men ändå.. hur ofta kommer det jättebra låtar när just du sitter där ?
Först var det Oh, Laura med Release me.. efter den.. Wisemen med James Blunt.. och sist men inte minst.. som jag gick runt och tänkte på massa idag och igår.. Helena Josefsson med låten By your side !
Man blir ju så glad när det kommer låtar som man gillar på radion ute på stan. Det bara är så.


Men ähm.. apro på inte det där alls.. vart fan var Frida Boisens krönika idag ? VA ? I city.
Det blev ingen Frida-krönika på min födelsedag.. och så på hennes fredag idag nu.. 2 veckor senare.. som det ska vara.. så var det nån jävla kille istället. Lite trist. Var nära på att riva ut sidan.


Nu när vi pratar tidningar så har jag börjat klippa ut roliga saker från dom nu.. det borde jag gjort för länge sen.. det är ju askul att spara på sånt ! Eller hur ? =)



Men.. känner ni det i luften?
Eller någon annanstans.. vart som helst.. känn det bara.. innan ni läser det..


5.


Det är siffran 5's tur att få sin egokick idag.


För det är 5 dagar kvar på jobbet !

Men.. vi kör väl bara? Jag kör. Släpp rattjäveln.


AAAAAH

22:22

*ÖNSKA*

Nu kör vi femman.


Jag har fem namn.
Elias Torsten Emanuel Blom Hoel.
'Det var som fan' tänker ni. Och jaa.. det är det.


År 200'5' var ett bra år för mig.. det hände mycket bra saker då.. Jag blev kajalpojke, skrev massa bra låtar, träffade Paulina.. sen Stina.. Live 8 i juli.. jag klippte av mig luggen av misstag och såg ut som Tegan & Sara. Jag började på Fryshuset där jag har träffat så jävla många fucking underbara människor !


'This delicate thing we've made' är det femte albumet Darren Hayes släpper.
Savage Garden, Affirmation, Spin, The Tension and The Spark.
Och nu den 20e augusti.. This delicate thing. <3

Jag har fem fingrar. Alltså fem på varje hand.. och två händer ja.. inte fler.. 10 totalt. Fingrar alltså.


Nu kom jag inte på mer 5... femman.. du är underbar. Tack för din tid !
Och ifall jag kommer på nåt mer om dig så kommer det upp imorgon, det vet du !



Idag när jag var på väg hem så stannade tunnelbanan. Eller.. den hann inte ens börja åka.. hade hänt nåt vid centralen.. så.. blev stående 45 minuter ungefär. Och det kanske låter jättehemskt. Men vet ni. Det var det inte. Inte helt och hållet i alla fall.
För jag fick sitta och prata med en utländsk tjej massa.. hon undrade vad dom sa i högtalarna.. och oj vad hon var söt då ! Jag fick förklara vad dom sa och så.. och btw, fan vad bra jag är på engelska egentligen. Seriöst, jag är asbra.. nu låter jag dryg kanske.. jag tror att människor kan uppfatta mig som dryg ibland.. faktiskt..
Men lär känna mig istället =)

Annars såå.. Jonas Björkman skällde ut en tennisdomare.. det var jävligt nice tycker jag ! HAHA.
Men seriöst.. en så självklart ute boll döms ut av linjedomaren.. och så går fucking huvuddomaren in och dömer in bollen.. wtf ?!
Robin Söderling häromdagen mot Nadal.. jävligt bra gjort där !
Härliga killar vi har där.


Little dysfunk you

Jag lyssnar på Nightwish nya låt Eva nu.. med den nya sångerskan.. den svenska sångerskan.. något som man märker direkt är att det ibland rätt dåliga engelska uttalet är som bortblåst.. vilket är både bra och lite synd.. bra för att man slipper störa sig på det helt enkelt.. men sen så var det ju lite av deras charm.. att man hörde den finska brytningen ibland.

Annars så sitter jag mest här och är inne på msn o grejer.. pratar med folk. Det man brukar göra liksom.. men alla kanske inte visste det.. så nu vet ni. Jag är lite av en kunskapsspridare idag.. alla dagar egentligen.. folk vet bara inte om det ännu.. tyvärr.
Snart så.

När jag har fler än 10 läsare iallafall.. vadfan liksom.. varför har jag inte mer än 10 läsare varje dag? Fucking skandal. Sandalskandal.. skandalen om sandalerna.. den gamla dängan ! Melodifestivalen 1954.. minns det som igår.. jag satt med Börje, Sixten och Stenas ute på deras balkong och tittade när "Skandalen om Sandalerna" kammade hem folkets röster.. men inte juryns ! Därmed vann den inte.. tyvärr.. den hade vunnit.. lätt !



Men hörni.. är det inte dags ?
Dags för.. nästa siffra ! WOOH !

Siffran sex.. en mångbottnad siffra som kan byta skepnad genom att ställa sig på huvudet och bli nio !
Ni ska få se detta fenomen alldeles strax.. så fort jag har skrivit klart ordet NU

6... titta noga nu.. när siffran sex där till vänster gör en saltomortal och landar på huvudet och blir.... 9 !
Hängde ni med?
Vi tar en repris.
6... 9 !

Där.. ett sällan skådat fenomen.. det hör inte till det vanliga att man ser siffran 6 hoppa upp på huvudet och bli siffran 9 bara sådär. Visst, siffran 9 är vanligt förekommande i vårt samhälle.. men att siffran 6 plötsligt bestämmer sig för att bli 9.. det är makalöst.

MEN !

Siffran sex..6 .. SIX, du är i fokus.. så kör din grej !

6.

Jaa, jag är född i den sjätte månaden på året.. vi börjar enkelt med det.

Sveriges nationaldag infaller den sjätte i sjätte varje år! Två sexor där. Yatzy för fan !

Sex säsonger av 24 har sänts hittills!
Jack Bauer har haft 6 tuffa dagar dom senaste åren.

Och jaa.. jag ska inte sticka under någon stol whatsoever med att jag gillar sex ;O
Så är det bara.

Men vad mer? 666666666666666... sexaan ! Kom igen nu då.

JO, det har hittills släppts 6 böcker om Harry Potter !
Sådetså. Faktum där. Försök springa ifrån det om ni kan.


Kommer inte på fler grejer om sexan idag.. men jaa.. som ni vet så återkommer jag så fort jag vet mer om mitt eget förhållande till denna allas vår supersexiga siffra.


Nu tänkte jag ta ställning.

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1111396,00.html

Till det här.
Läs artikeln först. Så väntar jag här.
Orkar inte skriva nåt referat eller så.. så bara läs.

Jag vet inte vad ni som läser tycker. Men jag blir otroligt glad när jag läser den där artikeln. Inte för att dom här ungdomarna straffas med fängelse och ungdomsvård.. utan jag blir glad för att dom vågar göra nåt åt skiten som finns där ute. Men såklart, när någon vågar göra något så ska denne någon ha straff såklart.

I vanliga fall så brukar det väl bli nåt i stil med att våldtäktsmän frias.. eller får förkortade straff eller whatever. Dom jävla asen. Varför i helvete får våldtäktsmän advokater? Och kom inte med nåt snack om att alla har rätt till en rättvisbedömning inför domstol och sånt. För det är bara bullshit. Alla förtjänar inte sånt. Det är ett skämt att någon som gör något så hemskt ska få rätten till att mildra straffet medans offren måste redogöra för sina sexvanor och försvara sig. Det är OFFRET som måste bevisa att han/hon blivit utsatt för övergrepp. Inte tvärtom. Börja där. Ändra lagstiftningen.
Det jag skulle vilja se är ett fast straff. Jävligt hårt och långt sådant för dom som begår övergrepp såsom våldtäkt och liknande. INGEN ska kunna ge något försvar till dom.

Någon som våldtar förtjänar det som dom här, ungdomarna det skrivs om, tar hand om. Sätter dit dom och misshandlar dom. Hårt mot hårt. Det är så jävla rätt och jag blir glad.
Märk dom för livet.

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1111396,00.html

Tack för mig för nu.


On the verge of something wonderful

Idag är det onsdag. Det har jag firat bland annat med ett långt skönt och varmt bad.. jag har plattat håret.. jag har även ätit middag i vardagsrummet framför tv'n.. det ni ! Hamburgare o grejer.. sallad & tomat på.. fantastiskt gott.

Och sett på bakom kulisserna- special om nya Harry Potter- filmen.. order of the phoenix.
Fan vad jag längtar !
Måste försöka hinna läsa ut den innan jag ser filmen.. och sen läsa sexan igen.. innnan sjuan kommer.. den sista boken om freaking Harry Potter. Fyfan. Slutet liksom.. kommer vara som ett hål efteråt.. men man har ju filmerna att längta till då.. dom 2 sista liksom.. vi ska inte bli deprimerade såhär på förhand..
Vi får vänta ett par tre år sådär.. femte boken kom ju för typ fyra år sen.. så.. är väl ett tag kvar tills allt är helt slut.
Då jävlar ska jag vara deppig !


Men men... jag ska inte hålla er på halster längre.. jag ska gå över direkt till min nya grej här i bloggen. För varje dag som går så ska jag hylla en vän. En siffra. Allt eftersom jag närmar mig slutet av sommarjobbsperioden för i år. Tänk om jag hade kommit på den idén från början.. 24 dagar.. hade blivit intressant.. fast kanske långtråkigt?
Eller så hade det blivit min egen version av 24  !

Det får vi aldrig veta. Det vi däremot får veta är lite mer om vad siffran 7 betyder för mig.

Men vi börjar med en sak om siffran 8 jag glömde igår.. vet inte hur jag kunde glömma det.. men jag jobbar ju faktiskt 8 timmar varje dag på jobbet !

Men jaa.. åttan får lämna plats åt sjuan nu ! Som fan. Ja.. vi kör väl då.

SJUAN !

Jaa.. som jag var inne på tidigare lite här.. bok nummer 7 om Harry Potter kommer snart. Sista delen. Det är en 7a som kommer betyda väldigt mycket för mig om några veckor.

Sju.. sjusjusjusjusjusjusju.

Kiefer Sutherland.. han som spelar Jack Bauer i 24 har 7 namn totalt!
Kiefer och Sutherland är 2 av dom..

Kiefer William Frederick Dempsey George Rufus Sutherland

Så heter han !

Rätt så tufft om man säger.

Men jaa.. mer sjuor!

Kents nya album går under arbetstiteln 'Album 7'
Det släpps i höst. Det ska bli trevligt.

Vi befinner oss just nu i månad 7.. sjunde månaden.. man skulle kunna påstå.. dock på rätt så ordentligt lösa boliner, att världen är gravid med oss alla hela tiden.. på nåt vänster.. eller jaa.. joo.. kanske inte i oktober, november och december.. men resten så.

För att göra det ännu bättre så är det även år 200_7_ kolla in 7an där.. visst gör den sig bra bredvid dubbelnollan och tvåan till vänster ? Fantastiskt.

Och sen såå.. Lovisas pappa fyller 77 år den 7/7 -07 !
Lite på låtsas.. men inte helt.. jag lämnar det hela osagt.

Just nu kommer jag inte på mer om siffran sju. Men visst är den otrolig ?!
Den vinner lätt hittills över både 9 och 8.. 7, du är bra !
Nu lämnar vi över till något annat.. speciellt.

http://www.youtube.com/watch?v=QCEDG9kvRtE
image4
http://www.youtube.com/watch?v=QCEDG9kvRtE

Darren Hayes is back. Som fan. Med en otroligt jävla bra förstasingel ! Ifall ni följer länkarna som jag har lagt in där ovanför och under bilden på denne fantastiska artist så får ni höra och se hans nya singel.

'On the verge of something wonderful'
http://www.youtube.com/watch?v=QCEDG9kvRtE

Alltså.. den som inte ens orkar gå in och lyssna ~1 minut ska jag personligen slå lite försiktigt.


Allt för nu.. hör av mig om det dyker ner nåt.
Take care !

Iris

Här sitter jag nu.. ungefär sådär en halvtimme efter att andra allsången för året gått av stapeln och kommit i mål.
Väldigt bra idag med !
Mycket trevliga gäster.. speciellt Oh, Laura & Gessle med sommartider där på slutet.. och Helena Josefsson som körtjej.. så jävla söt hon är !
Men hursomhelst så var det bra drag och helt enkelt.. en väldigt väldigt bra helhet.

Och nu har jag hamnat här vid datorn.. igen.
Sitter och gör som vanligt när jag håller på o bli förkyld.. jag kör chockterapi som fan med värktablett och c-vitamin-brustabletter.
Brukar fungera ibland faktiskt.
Jag vill liksom inte bli förkyld.. om det är något jag hatar så är det att vara jävligt förkyld..


Men men.. vi ska inte fokusera på det negativa nu.. inte förkylningar!
Idag är det andra delen i den spännande sifferföljetongen som jag startade så sent som igår.

Idag är det 8 dagar kvar tills jag slutar jobba.. jag räknar alltså arbetsdagar som ni kanske har räknat ut själva? Annars hade det varit 10 kvar nu.. men vi håller oss till åttan!
Vad betyder åttan för mig? Vad kopplar jag samman med denna siffra bestående av två ringar?

Ja vi kan ju börja med det faktum att mitt hus har nummer 8. Eller.. mitt och mitt.. min familjs.. fyra stycken är vi.. och jaa, hälften av 8 är ju 4 som bekant.

Nintendo 8-bitar ! Den kantiga grå lådan ! Vem minns den inte? Gamla fina nintendot hade jag som liten här hemma.. med super mario till.. det var tider det.. och det har lett till att jag idag är en speljunkie.

Den 8e maj är Darren Hayes födelsedag !
Vad skulle världen vara utan Darren ? <3

Hm jaa.. det blev bara tre stycken åttor.. om jag kommer på fler så hamnar dom i början av morgondagens fortsättning, då vi ska hälsa på och lära känna vår vän; siffran 7.


Annars sitter jag och väntar på att Darren Hayes nya video ska premiärvisas på officiella hemsidan... On the verge of something wonderful.. stod att det skulle vara idag..

Och så kom Astrid och åt lunch med mig idag på söder.. det var trevligt !
Astrid är så jävla kul =) och snäll.. fan.. jaa.. vi gick i samma basgrupp i ettan.. basgrupp F.. så jävla bra..

Ähm jaa.. jag har ont i magen >_<
Och jag tror inte jag har nåt mer jätteviktigt att ta upp just nu.. ifall jag kommer på nåt så rusar jag till datorn igen och underrättar er om det.. vad det nu kan komma att bli.

dead run

Önsketimmen !

22:22 !

ÖNSKA NU DÅ !

Så.. jag är klar.. men jag kan ju inte säga nåt.. man får inte säga, för då slår det inte in! Sådetså.
Så om ni nu har önskat nåt denna fantastiska kvällstimme.. säg det inte. För allt i världen, håll det hemligt!

Vet ni en grej förresten?
Nu har jag bara 9 dagar kvar på jobbet!
Jag har tänkt ha en liten nedräkning här i bloggen.. så idag fokuserar vi på siffran 9.. imorgon tar vi 8.. osv.. ni förstår? Okej.. 9.. vad säger siffran 9 mig?

9.. eller 21:00 som den också brukar kallas om kvällarna var den prime time- tiden som 24 gick på i början när serien var ny och superduperpopulär även i Sverige.
Nu är den inte lika populär. Den går visserligen 21 nu också.. men den är inte lika populär i Sverige tror jag..
Jag ska inte säga nåt.. jag vet bara 2 personer som tittar på 24. Pappa.. och så Paula.

Och apro på det så ska jag och Paula se dom 4 sista avsnitten av 24 snart. För jag måste se. Jag kommer fan dö annars.. såg 16e avsnittet nyss på TV4.
Alltså.. jaa.. ni förstår inte.. jag och Jack har ett ohälsosamt förhållande till varandra. Mest jag.

Okej, men mer 9?
Nio nio nio nio nio nio nio.
Hm...
Min pappa fyller år den 4/9. Nionde månaden.. september.
Jag var i mammas mage 9 månader tror jag. Hoppade ut den 22 juni hursomhelst.. och varmt var det den dagen har jag hört berättas. Ohja.

1999 var det värsta kaoset inför millennieskiftet. Alla trodde att världens alla datorsystem skulle krascha bara för att någon skulle ha glömt mata in några siffror eller nåt sånt.
Inget hände. 2000- talet mår idag bra, trots all uppståndelse kring dess födsel.. 2000- talet är idag ~7½ år gammalt och bor överallt.


Nu kommer jag inte på nåt mer sådär spontant om just siffran 9.. så vi lämnar honom/henne där han/hon befinner sig just nu. Bredvid 2. 22:29.

Vänta bara tills imorgon då siffran 8 ska bli uppvaktad. Mwaha ! Se fram emot det.


Annars så fick jag mina två nya böcker idag med posten ! Del tre och fyra i P.J Tracy's monkeewrench- serie. Fantastiskt bra thrillerböcker. Har läst dom två första och kan inte annat än rekommendera dom båda.
Finns både på svenska och engelska här i Sverige.

Väntar även på en annan bok.. första i Dresden Files- serien.. och jaa.. Dresden Files.. det är en trevlig tvserie som jag tittar på ibland.. serien bygger på böckerna.. brukar vara så..


Imorgon kommer Astrid och äter lunch med mig förresten ! Astrid går i min klass och är snäll =)
Hon bor precis vid Mariatorget så det är ganska nära för henne.. & det ska iallafall bli jättetrevligt !


Ähm.. när jag får min lön ska jag fixa fucking julafton för mig själv.. sådetså.. massa trevliga saker ska jag beställa.. har börjat kolla runt massa.. det är skivor och det är kläder och det är.. jaa.. det är iofs bara skivor och kläder jag har hittat hittills.. men ändå.. det blir bra säkert.

Vill bara att jobbet ska ta slut nu.. eller.. den här veckan.. så fort det är fredag klockan 16 den här veckan så kommer jag vara så jävla glad.. för sista veckan.. då ska jag freaking njuta av att vara på jobbet.. veta att det är min sista måndag.. min sista tisdag.. mina sista 5 dagar på jobbet.
Sista veckan kommer vara grymt nice.
Så jag behöver bara ta mig igenom den här näst sista levande.. så kommer allt gå så bra så.

öxölklöfför

Då ska vi tänka lite här.. om hur många timmar ska jag upp egentligen?.. jaa.. vad blir det.. 7? Jaa.. om 7 timmar ska jag upp.
Näst sista jobbveckan. Fyfan vad skönt det känns att kunna säga så.
Snart har jag jobbat 5 jävla veckor. Halva freaking sommarlovet.

Men jaa.. några av er minns kanske att jag skrev om att jag hade fått lön för mina 3 första dagar? 1200 kronor iallafall. Nu vet ni.

Nu tänkte jag berätta för er lite vad man kan göra för 1200 kronor. Jag har skämt bort mig själv. För jag har förtjänat det nu när jag faktiskt har jobbat tre veckor !

Jag har köpt 2 spel, 5 dvdfilmer, 6 cdsinglar, nya hörlurar.. som jag rekommenderar för dom var jävligt bra faktiskt. Ähm.. kan länka i slutet typ.
Men jaa, pengarna är ju inte slut ännu kan man ju säga. Har 500 kvar tror jag.


Det står en tv bredvid mig förresten.. typ glor på mig. Med sitt stora fyrkantiga tv-öga. Läskigt värre.. det är vår gamla tv.. den är röd i kanterna.. alltså bilden blir röd i kanterna när man tittar. Även när man kollar på dvd eller spelar tvspel.. vilket är väldigt synd, för annars kunde man ju använt den. Den går iofs att använda, men det är jävligt irriterande när bilden blir helt röd o grejer.. typ blodbad över hela skärmen vad som än visas.

Blodbad på sommartorpet, men Ernst bryr sig inte.. han märker inget, för han står framför den jävla kameran! Om han bara visste att han egentligen är mitt i ett blodbad! Mwaha!


Jag längtar tills jag slutar jobba och får min lön.. 13e är jobbet slut.. fredag den 13e.. jag lär väl bryta benet påväg ut från polishuset bara för att.. hoppas jag inte gör det.

Aja men.. skriver mer imorgon säkert.. hej på er.


http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380 hörlurarna som jag skrev om =)