Planet New Year

Vintern kom på besök här i Ängby igår och idag ligger det lite snö kvar och det är kallt och allmänt trevligt vinterväder.
Dagen började med att jag vaknade 8:20 av att folk var utanför och bröt loss taket från vårt förråd som är beläget vid samma vägg som min säng står vid. Halvkul sätt att vakna på men som tur var höll det inte på så länge så jag kunde ta och somna om ganska omgående och gå upp vid 11 istället.

Upp som en sol sen då för att börja städa och greja i huset. Det är nämligen schlageryra, lite favorit i repris sådär, med våra kära vänner från Halmstad. P-O med komp och morbror Pehr kommer förbi och sen även Sofie.
Så vi blir 9 glada människor här som gemensamt kommer äta och dricka och titta på melodifestivalens andra delfinal och njuta av det trevliga sällskapet.

Mamma har försökt laga chili con carne men det har gått sådär.. får se hur det smakar sen dock! Döm inte hunden efter håren och liknande. Själv bidrar jag på matfronten med en alldeles utomförträfflig Marrängsviss! Mums! :)

Melodifestivalen börjar 20:00 som ni säkert vet, men redan 18:15 går kvällens kanske viktigaste händelse av stapeln. Manchester United tar emot Arsenal på Old Trafford för ett möte i FA Cupen som kommer bli sjukt viktigt. En liten förhandsvisning om vilka som är starkast just nu.

Arsenal har 5 poängs ledning i ligan med 12 matcher kvar.. och om vi kan slå United så kan vi nog lätt ta hem ligan i år ! Det återstår dock att se vilka som vinner ikväll.. eller ja. Eftersom vi inte har Viasat- kanalerna så får vi sitta och glo på Aftonbladets minut för minut grej som presenterar viktiga händelser i matchen i textform.. inte lika kul direkt. Menmen. Höhö. Arsenalvinst & Lasse Lindh till globen skulle göra den här dagen sjukt jävla bra!

Nu ska jag gå och fortsätta plocka lite. Så hej på er sålänge :)


bowlingalleyblue+redwhite

Idag var en såndär skön dag som fredagar borde vara oftare. En typ av dag där din största ansträngning består i att kasta ett 12 kilo tungt klot längs en lång blank bana för att döda käglor, för att sedan åka hem igen och ta helg.
Grymt skön fredag idag alltså.
Endast bowling i Enskedehallen klockan 10 på schemat. Och bowling i trevligt sällskap är faktiskt hur gött som helst! Man bowlar ju inte alltför ofta egentligen men när man sen gör det så vill man stanna där jättelänge.
Egentligen borde man bejaka bowlingens ädla konst och förlora sig totalt i dess värld oftare än nån gång per år. Inte ens det förresten! Sist jag bowlade var när jag gick i nian. Och det är ett bra tag sen.
Mer bowling åt folket är min slutsats från idag!

Och appro på just bowling..

Melodifestivalen delfinal 2 imorgon ! "Woho!" tänker många.
"Tjoho!!" tänker jag. Det är så vi skiljer oss åt. Ni och jag.

Men.. melodifestivalen ja.. morgondagens tävling ser på förhand ut att bli bättre än premiären förra veckan.
Lasse Lindh är med. Carola+Andreas Johnson konstellationen kan bli sjukt intressant. Hoppas jag.
Och senså. Bidraget som handlar om kebabpizza kan ju inte göra annat än extremsuccé.
Sen det faktum att självaste Idol-Ola är med lyfter tävlingen till oanade höjder. Höhö.

Jag tänker rösta på Lasse Lindh jag.
Förhoppningsvis följer fler mitt exempel. Jag håller ögonen öppna liksom så försök inte smita.


Melodifest i valen

Alla dom sköna tongångarna från 32 olika artister ska under 4 veckor underhålla oss på lördagarna.
Just nu så håller man på att läsa upp vinnarna i årets första deltävling.

Och den första låten som gick vidare till globenfinalen var Christer Sjögrens übertuffa låt 'I love Europe' Vad fan liksom. Jag ville personligen ha 'Line of fire' med Poodles & E-Type och typ 'That's love' killen med det konstiga efternamnet. Michailoff. Höhö.

Nejmen visst. Skitsamma, varför ska jag nånsin få som jag vill. Jag förklarar härmed krig mot alla svenskar som röstade ikväll. Förutom dom som då faktiskt röstade på pudel & e-type & michael michailoff.

Nästa vecka är det dags för Lasse Lindh himself och då jävlar vad jag ska rösta hundra miljoner gånger och springa runt och klippa sönder folks telefonkablar om dom inte röstar på Lasse. Det är lite fult knep jag vet, men jag kommer göra vad som helst för en Lasseseger nästa helg.


Annars så var jag i skolan idag från 11 till ungefär 17:30 och repade med klassen inför vår stora föreställning i april. 'Den goda människan från Sezuan' ges av teater 3B @ Årstateatern. Bara att komma dit nån gång andra veckan i april och se vår fantastiska uppsättning.
Kändes som ett bra rep förutom det faktum att vi tog 3 timmar och 48 minuter på oss att dra igenom hela. Effektiv speltid då alltså. Men det fixar sig på nåt sätt sen.

Nu ska jag iväg och titta på nån kul film ellernåt :) Lynley sen!

Glöm inte att kika in på:

http://myspace.com/leftunseen

och lyssna på en bra låt som vi har lagt upp där :)