StarCraft

Häromdagen installerade jag det magnifika strategispelet Star Craft på min laptop. Ett av världens bästa datorspel någonsin, alla kategorier. Ett spel som jag kom i kontakt med för första gången för ungefär 10 år sen. Det har hängt med en lång tid men är fortfarande oerhört populärt runtom i världen.
Jag satt klistrad framför skärmen i ungefär 40 minuter i två intensiva onlinematcher mot bra motstånd. Den första förlorade mitt lag, men den andra vann jag med ett annat lag. Det är beroendeframkallande och fruktansvärt roligt.

Senare i år släpps äntligen StarCraft 2 och jag kommer helt klart köpa det på releasedagen. Hihi.

Annars är det som vanligt om dagarna just nu. Teatern på fryshuset tar allt fokus för mig nästan, Kanin Kanin är en värld man gärna drunknar i, fast man flyter på något sätt.
Just nu är det strul med dvd:er till föreställningen och lite annat. Men allt kommer klaffa och det kommer bli succé. Kan fan inte fatta att det är föreställningsvecka nu! Äntligen! Genrepet på onsdag och sen så premiären på fredag. Två föreställningar på lördag och en avslutande kvällsföreställning på söndag.
Gud vad roligt det här ska bli, och den här veckan kommer vara hur nice som helst!

Fick äntligen mina böcker igår förresten, tre stycken.

'Fördjupade studier i katastroffysik' av Marisha Pessl

'Staden som slutade andas' av Kenneth J. Harvey

'The Night Watch' av Sergei Lukyanenko´

Sommaren är räddad kan man enkelt säga.

Nu ska jag sova tänkte jag. Mer kul imorrn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback