Julia - Kevin - Arsenal- dagen

Igår var det såklart dags för rep på Fryshuset igen. Det börjar snart dra ihop sig för 'Kanin Kanin'!
Innan jag begav mig till teatern var jag ute i den fantastiska våren ett tag och tog mig en cykeltur runtom i grannskapet. Hamnade sen vid kyrksjön, på en bänk, i solen. Behövde det eftersom mitt huvud var sprängfyllt med tankar och stress och jag behövde bara sitta på ett lugnt ställe utan för mycket ljud och andas en stund. Det hjälpte tills jag var på väg till Fryshuset då jag började känna mig seg och trött. Kände mig helt borta under hela repet och ville bara gå och lägga mig någonstans och sova. Inte fokusera på repliker och timing och andra känslor än mina egna.
Ryckte upp mig och kände mig bättre sista halvan av reptiden.
Promenad från Mårtensdal till Slussen i den svala luften gjorde gott.

Idag har jag gjort en massa trevligt!
Jag har träffat Julia igen och det var hur mysigt som helst. Vi gick och satte oss i Kungsträdgården och tittade på folk och pratade med varandra och köpte glass. En typisk vårsyssla känns det som.
Vi promenerade runt för att hitta den värmande solen. Vi pratade om musik och festivaler och sommarplaner och vad som händer i veckan. Vi hamnade i gallerian och kysstes. Vi sa hejdå efter några timmars tid tillsammans och sa att vi skulle ses igen. På fredag bestämde vi senare på kvällen.

Efter träffen med Julia åkte jag vidare till Luma för att möta upp Linnie & Sebastian eftersom vi skulle hälsa på hemma hos min bror Christofer och hans fru Maria. Och deras son Kevin! Min brorson. Farbror Elias hälsar på. Galet gulligt.
Vi fikade och pratade och tittade på Kevin när han gjorde konstiga saker. Han är helt sjukt söt. Han stoppar in hela sin lilla hand i munnen och tycker det är jätteroligt. Lägger upp bild på honom här inom kort.

Vi gick därifrån vid 20-tiden och sprang som tokar efter tvärbanan och återhämtade oss på ungefär 30 minuter give or take. Vi hade en match att se! Första kvartsfinalen mellan Arsenal och Villa Real i Champions League.
Jag orkar inte skriva någon direkt matchrapport nu, men det blev 1 - 1 vilket är till Arsenals fördel eftersom vi spelade på bortaplan. Adebayor gjorde ett brutalt snyggt kvitteringsmål.
Nu tänkte jag gå och sova för att orka med hela långa dagen imorgon.
Godnatt folk som läser denna heliga skrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback