Joyeux Paques

Det förra inlägget jag skrev var mitt nummer 100!
Bara så vi är på det klara med det. Nu påbörjar jag ett nytt sekel av blogginlägg. Det kommer bli storslaget kan jag lova.

I onsdags var jag på Baba Sonic för första gången och dansade till skön indiemusik. Fast när blev M.I.A indie? det var lite blandad musik kan vi väl säga, men mest indie. Typ The Coral, Dungen, Håkan H, SMK, The Killers och sånt där trevligt.
Dock började kvällen med att stå i kö 45 minuter i regnet för att få komma in. Nåja, det duggregnade väl på sin höjd, men det var ändå lite halvtrist att stå i kö så länge.
Det blir nog fler besök på Baba i framtiden.

Anyway. Det är påsk och det har firats med jobb i trädgården på dagen i sommarvärmen som rådde då. Jag gick runt minsann och jag krattade ihop löv till fina högar och jag sorterade kvistar och grenar från träden som pappa klippt ner. Jag spatserade runt på mina ägor och gjorde lite nytta. Det var mycket trivsamt, särskilt i det otroligt trevliga vädret.

Vi påskstädade litegrann och förberedde den goda påskmiddagen. Vi satt faktiskt ute och åt allesammans, på altanen i kvällssolen som värmde på så gott den kunde. Mysigt.

Arsenal låg under med 1 - 0 efter första halvleken borta mot Wigan men lyckades sedan vända och vinna med hela 4 - 1! Har inte sett matchen utan ska titta på eftersändningen i canal plus 22:30. Ska bli grymt kul att för en gångs skull se en match utan att behöva känna sig stressad på något sätt.

Hejsålänge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback