Förkylning som förstör för mig

Hej hopp. Nu när jag varit så överdrivet positiv i dom senaste inläggen här på bloggarnas blogg, så känner jag att det är dags att bli lite mer negativ. Jämna ut det hela lite. Skapa balans i tillvaron så att säga. Okej, here goes.


Jag har blivit förkyld. Jag är förkyld nu när jag skriver och har varit sen igår får jag väl säga. Det började som lite irriterat i halsen, gick över i halsont och utvecklades sedan till ett huvud fyllt av snor och tårar som aldrig verkar vilja ta slut. Min förmåga att mentalt fokusera på saker och ting är klart nedsatt. Jag har huvudvärk som kommer och går och som gör mig känslig för höga ljud.
Min dag har bestått av att ligga i sängen och vila, läsa Harry Potter 5, läsa Fever Pitch, äta och dricka, gå ner och klaga på förkylningen hos min kära familj samt titta på massa film. Eller ja, massa och massa. Jag har sett en film som heter 'The Covenant', sci-fi/skräck- aktig film som passade mig alldeles utmärkt. Ingen komplicerad historia, sköna karaktärer, häftiga effekter som jag är lite svag för då och då. Utöver det har jag sett nya avsnitten av 24, Robin Hood, Scrubs, Whitest kids u know & en helt ny serie vid namn Harper's Island, som efter pilotavsnittet har lyckats få mig helt och hållet fast och bönande efter nya avsnitt. Underbart.

Jag har förkylningen att tacka för att jag har tittat så mycket på film idag, men jag är likförbannat jävligt trött på den. Jag hatar att vara förkyld. Jag skulle vilja ta förkylningen och slänga den på marken och typ skjuta den till döds med en pistol. Så mycket hatar jag den. Den försvinner nog om några dagar och jag kommer inte sakna den.

Utöver förkylningen så mår jag väl.. bra, vilket inte säger så mycket kanske.
Anyway. Nu ska jag sova och kanske, om livet vill mig väl, så mår jag lite bättre imorgon, eller ja. Senare idag eftersom klockan är efter midnatt. Natti. Puss och kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback