Att författa

Jag tycker om att kalla mig författare. Jag skulle faktiskt kunna se mig själv som en sådan i framtiden. En välkänd sådan som slapp gå fattig och som folk skulle ha förutfattade meningar om, men efter att ha läst något utav hans verk skulle dom fatta allt dom tidigare inte ens kunde fantisera om att förstå. För att förstå måste man först stå på fel sida av rätt och fel, alltså till höger, sett ur en spegel, eller kanske från. Därefter skulle man färdas genom dimman av förutfattade meningar, genom dom författade meningarna som författaren skrivit ner på papper för just alla. Sedan ut genom dimman in i det förtjusande ljuset och med förtjusning i sinnet sitta och le för sig själva, och det skulle vara själva meningen med meningarna som krossade dom förutfattade meningarna om denna förut okände författare.

Det gäller bara att jaga den här drömmen tillräckligt ihärdigt och länge och inte tappa fattningen, för till sist får man fatt på den och då kan man smida den till vad man vill, något jag tänkte försöka göra.



Kärlek,

Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback