bruksanvisningar

Okej.. varför är det jämt så att när man ska sätta ihop nånting eller göra något där det finns en instruktionstext som steg för steg guidar dig till det lyckade resultatet, så läser man inte hela, utan bara en liten bit och så blir det fel och man måste gå tillbaks till instruktionen 100 gånger istället för att bara läsa igenom allt?

Eller man?

Jag gör så. Alltid. Kan vara allt från matrecept till spelguider. Eller som på jobbet häromdagen.

Jag skulle vika ihop flyttkartonger. Det låter väl inte så svårt, eller hur? Men jaa, först så vända upp & ner. Och så försökte jag vika in sidoflikarna neråt. Aha, fick kolla igen.. jahaa, man skulle vika in dom först och sen ner!
Sen den stora mittenfliken skulle man vika upp.. och sen NER? Jahaa det kollade jag inte.
Jävla idiot man känner sig som alltså.

Inte en jättestor idiot då, men ändå. Varför inte bara läsa allt direkt och sen göra? Det blir liksom.. jahaa sådär först, och sen kan jag nog göra själv. Nej. Jag kan inte. Ta hand om mig nu.

Helg nu då.. helgen känns mycket bättre när man har jobbat en vecka !
Man förtjänar att vara ledig på ett annat sätt än ifall man bara har gått i skolan 5 dagar.. vad är det mot att verkligen jobba 5 dagar? Ingenting I tell you.

Men annars så..
Är väl inte så mycket annat på g.. har hittat massa musik jag ska beställa när jag får min lön.. & böcker med.. och sen så kommer Secret Files till DS & Wii .. så det blir ju jäävligt nice !
Och så Darren i augusti.. <3

Nu är klockan 22:22 ! Make a wish som fan !

Känns inte som jag har nåt mer vettigt att tillägga just nu..
Återkommer isåfall !

Puss på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback